Improving the Test Process Part 2 - ISTQB® Certified Tester Expert Level

Implementing Test Process Improvement

Benefit

Gain expert knowledge and be well prepared to pass the part 2 exam.

General Description

Part one showed us where we want to go. In part two we explore how we get there. Many test process improvement programs fail because the implementation runs into trouble. The improvement program is not organized as a project. We don’t have a realistic plan. We don’t have the right people with the right skills to guide and implement the improvements. People show resistance to change. Expectations are not managed properly. Costs and benefits are not measured. The list is long.

Any one of these critical success factors can spell failure for the improvement program as a whole. Hence, in this part of the course we learn how to deal with the critical success factors when implementing test process improvement. The methods presented in this course are universally applicable, so that anyone intending to make process changes will benefit from this part.

You will learn how to lead test process improvement programs within an organization or project, identify and manage critical success factors, set up and implement a strategic policy for test process improvement, create a test improvement plan which meets business objectives, develop organizational concepts for improvement of the test process which include required roles, skills and organizational structure, manage the introduction of changes to the test process, and to apply soft skills to understand and manage the human issues associated with assessing the test process and implementing necessary changes.

Contents

  • Establishing a test improvement plan
  • Managing and controlling the implementation (including pilots)
  • Organizing test improvement programs
  • Roles in test process improvement
  • Skills required by the test process improver / assessor
  • Managing change as a process, with particular regard for human factors
  • Critical success factors
  • Establishing a culture of improvement

Preconditions

The course contents are based on profound knowledge of the contents of the courses ISTQB® Certified Tester Foundation Level and ISTQB® Certified Tester Advanced Level Test Manager. We therefore recommend to participate in the “ISTQB® Certified Tester Foundation Level“ and in the “ISTQB® Certified Tester Advanced Level Test Manager“ training course prior to attending, or to repeat the contents of the current version of the syllabus.

Ihre Prüfung

Die Teilnahme an der dazugehörigen Zertifizierungsprüfung können Sie bei der Bestellung mit dazu buchen.
Mit dieser Buchung erklären Sie sich einverstanden, dass wir Ihre Daten an das Prüfungsunternehmen GASQ Service GmbH, Rothenburger Straße 11, 90443 Nürnberg weitergeben.
Der Prüfungspreis ist nicht in den Kursgebühren enthalten und wird gesondert ausgewiesen.
Falls für die Prüfungsteilnahme Zulassungsvoraussetzungen existieren, so senden wir Ihnen nach Eingang Ihrer Buchung ein gesondertes Anmeldeformular zu, in dem die gütigen Voraussetzungen abgefragt werden.
Prüfungen können im Allgemeinen sowohl in Deutscher als auch in Englischer Sprache bestellt werden. Wenn Sie eine Prüfung bestellen, die nicht in Ihrer Muttersprache abgenommen wird, dann achten Sie bitte darauf ob Sie für diese Prüfung eine Prüfungszeitverlängerung erhalten können (diese Information liegt Ihrer Anmeldungsbestätigung bei).
Bei Interesse an der Zertifizierung zu einem späteren Zeitpunkt informieren wir Sie über Möglichkeiten, einen passenden Prüfungstermin zu finden.

Zielgruppen

  • Testmanager
  • Erfahrene Softwaretester
  • QM/QS-Personal
  • Projektleiter
  • IT-Leiter
  • Führungskräfte
  • Interessenten an der Zertifizierung