Improving the Test Process Part 1 - ISTQB® Certified Tester Expert Level

Assessing the Test Process

Benefit

Gain expert knowledge and be well prepared to pass the part 1 exam.

General Description

Improving your test process is an essential element of effective and efficient testing.

How often do we hear remarks like these: “Testing costs too much!“, “Those failures have to stop!“, “We can’t test like that any more!“?

These are typical remarks which indicate that the test process needs improving. It may need a major overhaul within your organization, it may need some fine tuning within your project or it may simply be a matter of understanding and implementing “lessons learned”.

There are so many different aspects to a test process that finding the right improvement approach and ensuring that the most effective improvement actions are taken can be a daunting task. Unfortunately, the wrong “improvements” often just make things worse.

This course will enable you to select the right improvement approach for a given situation, properly assess a test process using a variety of approaches, and propose improvements which align to specific goals. You will learn to lead programs for improving the test process within an organization or project and to identify critical success factors, to take appropriate business-driven decisions on how to approach improvement to the test process, to assess the current status of a test process, propose step-wise improvements and show how these are linked to achieving business goals. Eventually, you will be able to analyze specific problems with the test process and propose effective solutions.

Contents

  • Context of improvement: Why improvement is necessary
  • Setting the scope and objectives of an improvement initiative
  • Diagnosing the current situation and proposing improvements
  • Selecting the right improvement approach
  • Using software process models for test process improvement (CMMi, ISO 15504)
  • Using test improvement models (TPI NEXT, TMMi, CTP, STEP)
  • Using analytical-based approaches (causal analysis, GQM approach, analysis of metrics)

Preconditions

The course contents are based on profound knowledge of the contents of the courses ISTQB® Certified Tester Foundation Level and ISTQB® Certified Tester Advanced Level Test Manager. We therefore recommend to participate in the “ISTQB® Certified Tester Foundation Level“ and in the “ISTQB® Certified Tester Advanced Level Test Manager“ training course prior to attending, or to repeat the contents of the current version of the syllabus.

Ihre Prüfung

Die Teilnahme an der dazugehörigen Zertifizierungsprüfung können Sie bei der Bestellung mit dazu buchen.
Mit dieser Buchung erklären Sie sich einverstanden, dass wir Ihre Daten an das Prüfungsunternehmen GASQ Service GmbH, Rothenburger Straße 11, 90443 Nürnberg weitergeben.
Der Prüfungspreis ist nicht in den Kursgebühren enthalten und wird gesondert ausgewiesen.
Falls für die Prüfungsteilnahme Zulassungsvoraussetzungen existieren, so senden wir Ihnen nach Eingang Ihrer Buchung ein gesondertes Anmeldeformular zu, in dem die gütigen Voraussetzungen abgefragt werden.
Prüfungen können im Allgemeinen sowohl in Deutscher als auch in Englischer Sprache bestellt werden. Wenn Sie eine Prüfung bestellen, die nicht in Ihrer Muttersprache abgenommen wird, dann achten Sie bitte darauf ob Sie für diese Prüfung eine Prüfungszeitverlängerung erhalten können (diese Information liegt Ihrer Anmeldungsbestätigung bei).
Bei Interesse an der Zertifizierung zu einem späteren Zeitpunkt informieren wir Sie über Möglichkeiten, einen passenden Prüfungstermin zu finden.

Zielgruppen

  • Testmanager
  • Erfahrene Softwaretester
  • QM/QS-Personal
  • Projektleiter
  • IT-Leiter
  • Führungskräfte
  • Interessenten an der Zertifizierung